Δυο δημοσιεύσεις, μία η ερώτηση: τι ισχύει τελικά;

Δυο δημοσιεύσεις, μία η ερώτηση: τι ισχύει τελικά;

Του Αρχιμανδρίτη Ρωμανού  Αναστασιάδη,

Κληρικού  του Οικουμενικού Πατριαρχείου εκ Κρήτης*.

Όσο πλησιάζει η ώρα για να αρχίσει το ξήλωμα του φορέματος της προπαγάνδας από μέρους των φίλων του Γένους μας, τόσο εντείνεται η προσπάθεια δημιουργίας της κατάλληλης εικόνας με σκοπό τον αποπροσανατολισμό της κοινής ή καλύτερα αρχιερατικής γνώμης. Έτσι λοιπόν, και με αφορμή την επίσκεψη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου  στα Ιεροσόλυμα, είδαμε δυο δημοσιεύματα ή καλύτερα δυο κατηγορίες δημοσιευμάτων.

Το ένα http://orthochristian.com/123625.html, όπου φέρεται ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων να λέει: “I recognize only Orthodox Church in Ukraine, which is headed by Metropolitan Onuphry” και το άλλο https://web.facebook.com/permalink.php?story_fbid=397609580948120&id=351884312187314&_rdc=1&_rdr , που μιλά αντίθετα και δίνει έμφαση στο επιδιωκόμενο από τους Λευκορώσσους δικό τους αυτοκέφαλο, προφανώς για να απαγκιστρωθούν από την… Αγία Ρωσσία.

Την απάντηση φυσικά στην ερώτηση: «τελικά, τι ισχύει;», μόνο το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων είναι αρμόδιο να δώσει.

Έχω όμως μερικές παρατηρήσεις-απορίες:

1. Γιατί στην περίπτωση των Αθηνών όλοι ρίχνουν το βάρος στη Σύνοδο, ενώ στην των Ιεροσολύμων τους αρκεί η «άποψη του Πατριάρχου» (αν ειπώθηκε, όπως ειπώθηκε);

2. Γιατί οι φήμες θέλουν να πιέζεται από βόρειους ανέμους το πλοίο της Γενησαρέτ, υπό την απειλή ότι, αν δεν συμπλεύσει με τους ανέμους αυτούς, εκείνοι θα ξεσηκώσουν -όπως τόσο καλά ξέρουν- το αραβόφωνο πλήρωμα εις βάρος του Μακαριωτάτου; Γιατί οι φήμες θέλουν οι άνεμοι αυτοί οι βόρειοι να απειλούν με κάθε τρόπο το Πατριαρχείο μας εκεί κάτω, χρησιμοποιώντας κάθε πολιτική τους επιρροή;

3. Γιατί τις μέρες αυτές αρχιερείς της Μόσχας λυμαίνονται «προσκυνηματικώς» τις Επαρχίες της Βορείου Ελλάδος; Ξέχασα ναι… οι αδελφοί εκ Βορρά έχουν μεγάλη ευλἀβεια εκτός από τον άγιο Σπυρίδωνα και στην Οσία Σοφία της Κλεισούρας, η οποία Οσία τους έβαλε κλειδί στο στόμα κατά την προσφιλή της φράση.

Αδελφοί συνέλληνες,

Αν τώρα, σε αυτή τη δύσκολη καμπή, ξεχάσουμε ότι στο παρελθόν, ότι κατά την πλούσια Ιστορία μας, ΚΑΝΕΙΣ ΜΑ ΚΑΝΕΙΣ εκ του «ξανθού Γένους» δεν μας βοήθησε στην πραγματικότητα χωρίς αντίδωρο, αν ξεχάσουμε ότι δεν τους απασχολούν ούτε οι χειροτονίες (εδώ αναγνώρισαν τη ROCOR με συμβόλαιο!) ούτε οι σχισματικοί, ούτε τίποτε, τίποτε, τίποτε άλλο! Τους καίει ότι ο Κωνσταντινουπόλεως, ο «Τούρκος», ο «Πατριάρχης της Ισταμπούλ», ο ποιμένας των ολίγων, έχει τέτοιες ευθύνες που τις νομίζουν οι αδελφοί για λίθους πολυτελείς και τις διεκδικούν μάταια επί τόσους αιώνες! Αυτό τους καίει, συνέλληνες! Ας το συνειδητοποιήσουμε όσο είναι νωρίς!

Μας έφαγαν με τις ψευτοευσέβειές τους. Εκμεταλλεύτηκαν τους επί κομμουνισμού αγίους για να κρύψουν τα αίτια του κομμουνισμού που ήταν η ασυδοσία πολιτικών και εκκλησιαστικών. Ο κατήφορος που είχαν πάρει. Μας μιλούν για στάρετς, εμάς που ξεχάσαμε ποιων απόγονοι είμαστε. Μας χτίζουν κρεμμυδόσχημους ναούς, σε εμάς τους απογόνους του Ανθεμίου και του Ισιδώρου! Μας το παίζουν πνευματικοί και μας έκαναν να χάσουμε την ανατολίτικη, τη λεβέντικη, την ακομπλεξάριστη, την βαθειά, απλή και ανεπιτήδευτη ευλάβειά μας. Την ευλάβεια του Κόντογλου, που μυρίζει λιβάνι από μαστίχα. Μας χάλασαν, μας αλλοίωσαν, σιγά σιγά. Με προπαγάνδα, με «ασκητικότητα», με ταινίες, βίντεο, κηρύγματα, «διά Χριστόν σαλούς», με μανδύες πολύχρωμους, με εισαγωγή τυπικού σλαβονικού! Εμάς! Που τους βαφτίσαμε, που τους διδάξαμε, που τους δώσαμε τα φώτα! Λέμε ότι μας χρωστούν οι Ευρωπαίοι. Εκείνοι μας χρωστούν το ζην. Οι βόρειοι το ευ ζην. Διότι τους δώσαμε την πίστη.

Περικυκλώστε με λεβεντιά τα Πατριαρχεία μας. Αν τώρα κάνουν έτσι για το Φανάρι μας, σε λίγο θα θελήσουν με πράξη να πάρουν τα ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ!

Στο γένος εκείνο έδωσε την ευθύνη της φύλαξης των προσκυνημάτων μας η Ιστορία; Δεν το λέω από εθνικισμό. Ίσα ίσα. Αλλά να ξέρουμε και πού πηγαίνουμε, πού πορευόμαστε! Αναγνωρίστε από χιλιόμετρα την προπαγάνδα. Εκείνοι που αφόρισαν τον Φιλάρετο (αν ο αφορισμός ήταν αληθινός και όχι ένα πανούργο τέχνασμά τους ώστε να μην πετύχει ποτέ η Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία), τώρα χωρίς ντροπή δίνουν χρήματα και εξαγοράζουν συνειδήσεις και επηρεάζουν επίσημες αποφάσεις! Εκείνος υπέγραψε τη διάλυση του «Πατριαρχείου Κιέβου» με άλλα πόσα πρόσωπα. Κανένα από αυτά δεν υπογράφει την αναβίωσή του. Ποιά δικαιοσύνη θα παραβλέψει τόσες υπογραφές για χάριν μιας; Δεν σας κάνει εντύπωση αυτό; Δηλαδή δεν είμαστε και τόσο ανόητοι! Μια δικαιοσύνη, ίσως, που απάντησε ήδη στο δίλημμα: «Οὐδεὶς οἰκέτης δύναται δυσὶ κυρίοις δουλεύειν· ἢ γὰρ τὸν ἕνα μισήσει καὶ τὸν ἕτερον ἀγαπήσει, ἢ ἑνὸς ἀνθέξεται καὶ τοῦ ἑτέρου καταφρονήσει. οὐ δύνασθε Θεῷ δουλεύειν καὶ μαμωνᾷ» (Λουκ. 16,13).

Αν εμείς, το Γένος μας, δεν αντισταθούμε έμπρακτα, όλοι, Ιεράρχες, κλήρος, λαός, τότε η ευθύνη θα είναι στους ώμους μας. Η υπόθεση της Ουκρανίας θα λήξει αίσια για το Φανάρι μας. Να το ξέρετε. Διότι το έργο του Αγίου Πνεύματος δεν ηττάται. Αλλά σκοπός είναι να έχουμε συμβάλει και εμείς, ο καθένας από τη θέση του, στον ιερό αυτό αγώνα, τώρα που ξεκαθαρίζει η υγιής από την άρρωστη εκκλησιολογία, η ήρα από το στάχυ. Υπάρχει Θεός, αδελφοί, όσο κι αν Τον ξεχνάμε στη ζωή μας.

ΥΓ. Και στο υστερόγραφο απαντώ σε εσάς, π. Αναστάσιε Γκοτσόπουλε, σχετικά με το παράδειγμα του Αγίου που αναφέρετε:
Ο από δοκίμων σε ουνίτικο μοναστήρι Άγιος Μάξιμος μαρτύρησε για την πίστη μας και ο βίος του γνωστός. Τον Μάρτιο του 2019, ο τάχα επιβληθείς Μακαριώτατος Προκαθήμενος της Αγιωτάτης Εκκλησίας της Ουκρανίας Μητροπολίτης Κιέβου Επιφάνιος, στην είδηση ότι οι Ελληνόρρυθμοι ήθελαν το Ναό όπου ενθρονίστηκε, τον ιστορικό Ναό της Αγίας Σοφίας Κιέβου ώστε να τελέσουν εκεί τη λειτουργία τους για την εορτή του Ευαγγελισμού, διεμήνυσε στον τότε Πρόεδρο και παντού ότι: στην πόρτα της Εκκλησίας αυτής θα σταθώ, αλλά και κανείς άλλος δεν θα περάσει μέσα σε αυτήν να λειτουργήσει. Αυτός είναι ο Μακαριώτατος Επιφάνιος, π. Αναστάσιέ μου. Ένας γνήσια Ορθόδοξος Ιεράρχης. Ένα παλικάρι. Ένας άνθρωπος του Θεού. Που ξέρει μεν να συνεργάζεται, να έχει καλή και πολιτισμένη επικοινωνία με τα άλλα δόγματα κτλ, αλλά όταν πρόκειται να διακυβευθούν τα της πίστης μας γίνεται ακατάβλητος. Έτσι αποφεύχθηκε εκείνη η λειτουργία εξαιτίας της επιμονής και αποφασιστικότητας του Μακαριωτάτου.
Όσο για τις δηλώσεις του πολιτικού ανδρός (οι ψήφοι δεν αναγράφουν θρησκεία) κ. Ποροσένκο, ήδη ο στενός συνεργάτης του κ. Παβλένκο διευκρίνισε το περιεχόμενο.
Εσείς, λοιπόν, διαβάστε την ακολουθία του Αγίου Μαξίμου στο Απόδειπνο, και τιμήστε δεόντως το εν Χώναις θαύμα του Ταξιάρχου μας. Είδατε πού κατέληξαν τα ορμήματα των ποταμών….! Και αν θέλετε ελάτε να πάμε μαζί στην Βασιλεύουσα να προσκυνήσουμε κάπου εκεί κοντά στο Πατριαρχείο μας το στόμιο από το άνοιγμα που έκανε τότε στη Φρυγία ο Αρχάγγελος. Είναι στον ομώνυμο Ναό του.

Λοιπόν, συνέλληνες! Όλοι κοντά στα Πατριαρχεία μας, στους Πατριάρχες μας! Επιτρέπεται να τους αφήνουμε να δίνουν εντύπωση φοβισμένων από τους βοριάδες (εκτός του Κωνσταντινουπόλεως φυσικά); Εμείς εκεί, στον αγώνα!

ΥΓ2. Τελικά το τι ισχύει με τις δηλώσεις του Μακαριωτάτου, μόνο το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων μπορεί να απαντήσει!

*Τα ενυπόγραφα άρθρα απηχούν τις απόψεις του συγγραφέα τους

Share this post